Všeobecné Obchodné podmienky
I.
Vymedzenie pojmov
1. Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je
Saleo Trade s.r.o., Farská lúka 46, 98601 Filakovo, Slovensko
2. Predávajúcim je Saleo Trade s.r.o., Farská lúka 46,
98601 Filakovo, Slovensko
3. Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v
e-shope www.medenepalenice.sk je Saleo Trade s.r.o., Farská lúka 46, 98601
Filakovo, Slovensko
4. Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý
prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z.
sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti, zamestnania alebo povolania.
5. E-shopom je počítačový systém umiestnený
v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie
tovarov alebo služieb.
6. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené
na stránkach e-shopu.
7. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania
v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného
vyplnenia objednávkového formuláru a jeho odoslaním.
8. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu
predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako
aj telefonickej komunikácie.
II.
Cena
1. Predavajuci nie je platcom DPH
2. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke
e-shopu v momente vykonania nákupu.
III.
Objednávka
1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania
v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného
vyplnenia objednávkového formuláru. Pre korektné vybavenie objednávky je
potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti
dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.
2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou
objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva pre
spotrebiteľa záväznou.
3. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká
kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe
vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny
predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je
odoslanie tovaru.
4. Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v e-shope
automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky e-shopom.
Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 3. tohto článku.
5. Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný
k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
IV.
Platobné podmienky
1. Za tovar a služby v e-shope je možné
platiť nasledovnými spôsobmi:
a. platba prostredníctvom platobnej brány BARION
b. platba na základe zálohovej faktúry – vopred, tovar bude expedovaní po prijatí peňažných prostriedkov na náš účet,
c. dobierka - zákazník zaplatí kuriérovi pri pri preberaní zásielky
2. Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené
v čl. VI týchto všeobecných obchodných podmienok.
3. Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu možnosti
zliav:
- zľavu na základe jednorazového akciového tovaru
4. Poskytované zľavy nie je možné kumulovať.
V.
Dodacie podmienky
1. Predávajúci je povinný do 30 dní od vytvorenia
objednávky zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare
nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
2. Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných
možností v čo najkratšom čase.
3. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov
a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom
kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok.
4. Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná
faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo
službe od výrobcu.
5. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je
tovar dodávaný.
6. Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu
prostredníctvom:
kuriérskej spoločnosti
VI.
Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb
1. Pri platbe vopred na bankový účet na základe
proforma faktúry alebo prostredníctvom platobnej brány si za dopravné
účtujeme:
- pri doprave kuriérskou spoločnosťou na základe váhy tovaru
- pri kúpe tovaru nad
400€ je doprava zdarma
2. Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na
inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo
služieb ako aj cien za tieto služby.
3. Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite
dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej
lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné
poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítané v objednávke.
4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené
dodanie objednaného tovaru kupujúcemu zavinené prepravcom. Za poškodenie
zásielky zavinené prepravcom zodpovedá v plnom rozsahu prepravca. Takéto
prípady rieši predávajúci dodaním nového tovaru kupujúcemu po zaplatení
všetkých škôd prepravcom
VII.
Prevod vlastníckeho práva
1. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na
kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy.
2. Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte
vlastnícke právo predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo v prípade
uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia
predmetu kúpnej zmluvy.
VIII.
Storno kúpnej zmluvy
1. Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci
právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri tovare, ktorý
je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo
špeciálne pre jedného spotrebiteľa.
IX.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu
a poučenie spotrebiteľa
1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z.
o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na
základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov
(ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od
kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom
kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj
pred dodaním tovaru.
2. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť,
písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný
deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie
odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu,
ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení
od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu
so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou
dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom,
najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame
kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar
zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy
môžete využiť nasledovný formulár:Odstúpenia od kúpnej zmluvy, v ktorom je
potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou.
(http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/odstupenie%20od%20zmluvy.pdf).
3. Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar
nebude prevzatý.
4. Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za
tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona
č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie
tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť
peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie
tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne
sám.
5. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
6. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre
tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č.
102/2014. Z.z.
7. Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru,
ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti
a vlastností tovaru.
X.
Práva a povinnosti zmluvných strán
1. Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci
a kupujúci.
2. Kupujúci je povinný:
a. prevziať objednaný tovar,
b. zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
c. prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar
pri jeho preberaní.
3. Predávajúci je povinný:
a. dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite,
množstve a v dohodnutej cene,
b. spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
XI.
1. Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru, Obchodným zákonníkom a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a osobitnými predpismi.
2. Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode
predávajúceho je 24 mesiacov. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady
(reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (priložená faktúra). Predloženie
dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný
záručný list, ale zákazník ho stratil.
3. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí)
spôsobené používaním.
4. Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý,
mechanicky nepoškodený, s kópiou faktúry, dodacieho listu. Kupujúci je povinný
spolu s tovarom zaslať aj popis vady.
5. POSTUP REKLAMÁCIE:
Čo najskôr nás informovať emailom alebo telefonicky o chybe
výrobku.
Poslať produkt späť na adresu firmy predávajúceho
XII.
Ochrana osobných údajov
Spoločnosť Saleo Trade s.r.o. ako
prevádzkovateľ spracováva osobné údaje zákazníkov v súlade s Nariadením
Európskeho parlamentu a rady (EU) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri
spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje
smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a v súlade so zákonom
č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých
zákonov. Informácie o ochrane osobných údajov sú obsiahnuté v Zásadách
spracovania osobných údajov dostupných na webovej stránke: /ochrana-osobnych-udajov
XIII.
Náhrada škody pri neprevzatí tovaru
1. Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. §
420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar,
ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal
tento tovar alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu
tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju
povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a), podľa ktorého je kupujúci povinný
prevziať objednaný tovar.
2. Pri určovaní výšky náhrady škody, predávajúci berie
do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade
zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou
objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou
predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.
3. Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na
náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
XIV.
Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať
tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez
predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných
obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu
prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente
odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej
stránke predávajúceho.
2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných
obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
3. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné
obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky.
4. Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné
podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu
kupujúcim ako i sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
5. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom,
ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o
nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu
neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona
č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a
doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná
inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba
zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom
Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky
(http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternatívneho-riešenia-spotrebitelskýchch-sporov/146987s),
pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň
môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu
pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde
spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho
riešenia sporov.
6. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných
obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa
riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona
č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č.
22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
7. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich
neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť
02. januára 2019.